B2B-myynnin johtaminen: Myyntijohdon vastuu kasvaa 21.10.2025

Mitä B2B-myynnin johtaminen pitää sisällään moderneissa organisaatioissa?

Myynnin johtaminen mielletään usein vain myyntitiimin johtamisena. Tässä koulutuksessa käsitellään, mitä kokonaisvaltainen myynnin johtaminen pitää sisällään ja miten kokonaisvaltainen lähestymistapa voi auttaa yritystä optimoimaan kaikkia tulovirtojaan, saavuttamaan kestävää ja skaalattavaa kasvua sekä parantamaan asiakaskokemustaan.

Myynnin johtaminen ei siis ole enää vain myyjien johtamista. Moderni myynnin johtaminen perustuu Revenue Operations -toimintamalliin, joka ottaa kokonaisvaltaisesti huomioon kaikki tulovirrat ja koko kaupallisen organisaation. Myynnin johtamisen tulisi siis kattaa kaikki liikevaihtoa tuottavat ja siihen vaikuttavat myyntiorganisaation osa-alueet. Koulutuksessa syvennytään siihen, miten voidaan johtaa kaikkia tulovirtoja ja käydään läpi parhaita käytäntöjä myös myyntitiimin johtamiseen liittyen. 

Koulutus auttaa yrityksen kaupallista johtoa hahmottamaan liikevaihdon tulovirtojen johtamisen kokonaisvaltaisesti sekä ymmärtämään eri tiimien, teknologioiden, prosessien ja asiakasdatan roolin ja merkityksen kasvun generoinnissa.

Asiantuntija: Kati Huusko-Viikilä.

Tervetuloa mukaan!

 

Lue myös

Miten yritykset taklaavat kielitaitovaatimusta kansainvälisissä rekrytoinneissa? Lue uusi Kauppakamarilehti

Vuoden ensimmäisessä Kauppakamarilehdessä aiheina ovat muun muassa Suomen kieli karttuu vauhdilla...

Henkka Hyppösen neuvo yrityksille: tee tekoälystä keskeinen osa liiketoimintastrategiaasi

Kuinka paljon siirtyminen höyrykoneesta sähkömoottoriin lisäsi tuottavuutta heti, kun sähkö keksittiin?...

Onko osaamistaseenne kurantissa kunnossa vai olisiko alaskirjauksen paikka?

Karhisen mukaan organisaation vahva osaamistase syntyy siitä, että sillä on riittävästi ja juuri oikeita osaajia...