Digimarkkinoinnin sertifiointiohjelma, aloitus 12.3.2026

Oletko valmis päivittämään osaamisesi digimarkkinoinnin kärkeen?
Koe, miten uusin tieto muuttaa tapaasi nähdä digimarkkinointi – ja menestyä siinä!

MITÄ?

IAB Finlandin sertifiointikoulutus on digitaalisen markkinoinnin ja mainonnan ammattilaisten keskuudessa arvostettu koulutus, joka takaa ajantasaiset taidot, vahvistaa asiantuntemusta ja kilpailuedun alalla. Koulutus tarjoaa kattavan ymmärryksen alan uusimmista trendeistä, teknologioista ja parhaista käytännöistä, varmistaen, että sertifioidut osaajat erottuvat joukosta. Kaksi vuotta voimassa oleva sertifikaatti on merkki asiantuntijuudesta. Sertifioidut ammattilaiset listataan IAB Finlandin verkkosivuilla päivitettävässä IAB-sertifikaattilistassa.

MIKSI?

Digimarkkinointi muuttuu jatkuvasti. Teknologian ja kuluttajakäyttäytymisen kehittyessä on välttämätöntä, että ammattilaiset pitävät osaamisensa ajantasalla. IAB Finlandin sertifiointiohjelma antaa sinulle ja työyhteisöllesi työkalut pysyä mukana muutoksessa. Suoritettuasi sertifiointikoulutuksen, sinulla on kaikki tarvittavat taidot hyödyntää digitaalisen markkinoinnin uusimmat mahdollisuudet.

Tämä ainutlaatuinen koulutus on suunniteltu vastamaan juuri Suomen markkinaa. 

SERTIFIKAATTI UUDISTUU – tapahtumat osaksi ohjelmaa!

Sertifikaattiin sisältyvät myös IAB:n inspiroivat tapahtumat. Saat vapaan pääsyn kolmeen IAB:n tapahtumaan, jotka tarjoavat ainutlaatuisia näkemyksiä alan huippuosaajilta. Osallistuminen paikan päälle ei ole välttämätöntä, vaikka toki toivottavaa. Voit seurata tapahtumia webinaarimuodossa tai katsoa tallenteen omassa aikataulussasi. Sertifikaattimme ei ole vain paperi – se on askel kohti todellista alan asiantuntijuutta. Lisäksi loppukoe uudistuu – uusi loppukoe palvelee paremmin oppimistasi ja yrityksen ja oman osaamisesi kehittämistä.

MITEN?

Opiskeluun käytettävä aika vaihtelee oman lähtötason ja mielenkiinnon mukaan 30-40 tuntiin.Itseopiskelumateriaali koostuu 21 moduulista ja niiden aiheet löytyvät alla olevan linkin takaa. Koulutus alkaa kahdella 2h intropäivällä ja 7 viikon aikana on myös 2 välipuhelua teema-aiheilla. Koulutus on suunniteltu suoritettavaksi työn ohessa. Sinulla on pääsy materiaaleihin 6kk ajan. Opiskelumateriaali on mahdollista myös ladata omaan käyttöön. Materiaali tarkistetaan vuosittain.

KENELLE?

Kaikille markkinoinnin alalla työskenteleville – olitpa sitten markkinoinnin tai mainonnan asiantuntija, myyntipäällikkö, mediamanageri, viestintäpäällikkö, koordinaattori tai projektipäällikkö.

Kurssilla käydään läpi seuraavat aihealueet:
https://www.iab.fi/media/koulutus/cache/iab-serti-hinnasto-1-824×618.png

Mistä sertifiointiohjelma koostuu?

  • Valmennus alkaa kahdella Teams-koulutuksella:
    Intropäivä 1/2: 12.3.. klo 9-11 ja 
    Intropäivä 2/2: 19.3.. klo 9-11
  • Kuuden viikon omatoiminen opiskelujakso (virtuaalinen oppimisympäristö)yhteensä noin 30-40 tuntia

Alustavat päivämäärät teemaluennoille:

  • Välipuhelu 1, 26.3. klo 14-15 (Teams)
  • Välipuhelu 2, 1.4. klo 14-15 (Teams)
  • Loppukoe, päivämäärä vahvistuu myöhemmin ja tullaan tekemään monivalintakysymyksiin vastaamalla.
  • Sertifikaatit kokeen läpäisseille

Ohjelma käynnistyy 12.3.2026- ilmoittaudu mukaan! 
Ohjelma tehdään yhteistyössä IAB:n kanssa. Huom! IAB:n jäsenet voivat osallistuvat tähän koulutukseen jäsenetuhinnalla, mutta heidän tulee tällöin olla yhteydessä asiakaspalveluun jäsenetuhinnan saadakseen.

Lue myös

Viikon kysymys: Miten OnlyFans-alustatalouden tuloja käsitellään kirjanpidossa? 

Juristimme ja muut asiantuntijamme vastaavat usein kysyttyihin kysymyksiin.

Neuvontapalvelut: Riidanratkaisulauseke liikesopimuksissa – miksi se on tärkeä ja mitä sen laadinnassa kannattaa ottaa huomioon?

Miksi sopimuksiin kannattaa sisällyttää riidanratkaisulauseke ja mitä siihen yleensä sisältyy Hyvin...

Ennakointikamarin tutkimus selvitti jatkuvan oppimisen merkitystä yrityksille

Yritykset pitävät henkilöstön jatkuvaa oppimista merkittävänä – riippumatta siitä, onko yrityksen liiketoiminnan tavoitteena esimerkiksi kasvu, kannattavuus tai liiketoimintamallin muutos.