Kirjallinen reklamaatio – miten vastaat oikein? 24.4.2025

Miten kannattaa vastata kirjallisiin reklamaatioihin oikeaoppisesti?

Tässä koulutuksessa saat hyviä ja käytännönläheisiä vinkkejä siihen, millä tavalla sähköpostitse, chatin tai somen kautta tulleisiin reklamaatioihin kannattaa vastata.

Tilaisuudessa käydään läpi harjoituksia, joista oppii, mitä sanoja kannattaa suosia ja mitä välttää sekä millaisia lauserakenteita ja ilmauksia on sopivaa käyttää.

Organisaatiolle voi tulla reklamaatioita kirjallisesti esimerkiksi sähköpostin, chatin tai somen kautta. Välillä reklamaatioihin on vastattava hyvinkin nopeasti, jolloin vastauksen rakennetta ja sisältöä ei ehdi miettimään pitkään. Sen takia onkin hyvä pohtia jo etukäteen omalle organisaatiolle erilaisia vastausmalleja, joita voi hyödyntää tilanteissa, joissa vaaditaan nopeaa reagointia.

Kouluttajana toimii viestinnän kouluttaja Taina Parviainen Helsingin seudun kauppakamarista. Tainalla on pitkä kokemus asiakasviestinnästä, ja hän on myös kirjoittanut yhdessä Totti Karpelan kanssa teoksen Kohtuuttomat valittajat (2022), joka on käytännönläheinen opas vaativien valitusten ja reklamaatioiden hallintaan.

 

Lue myös

Osallistu Kansainvälistymällä kasvuun -viikon tilaisuuksiin 14.–16.11.2023

Tarjoamme yrityksille mun muassa tietoa, verkostoja ja työkaluja uusien mahdollisuuksien ja markkinoiden valloitukseen. Tilaisuudet ovat...

Tappamista tehokkaampaa – miten mieleesi vaikutetaan

Ukrainan sota on jälleen kerran tuonut esille informaatiovaikuttamisen keskeisyyden sodankäynnin osana. Taitava sanan miekka uppoaa syvälle mieleemme,...

Kauppakamarilehti: Meillä on nyt momentum nostaa Helsingin keskusta-alue uuteen nousuun

Helsingin seudun kauppakamarin Kauppakamarilehti ilmestyi tänään 31.8. verkkolehtenä. Teemana on maankäyttö ja liikenne.