Artikkelikuva

Chambercast: Mitä markkinoinnin ammattilaisen täytyy tietää markkinointijuridiikasta, Elina Koivumäki?

Juristi ja yrittäjä Elina Koivumäki kertoo Kirjakulman vierailullaan tuottaja Taina Parviaiselle, mitkä ovat yleisimmät markkinoinnissa tehtävät virheet ja kuinka ne voidaan välttää.

Käytännönläheisen Markkinointijuridiikka-kirjan kirjoittaja Elina Koivumäki paljastaa, kuinka hyviä hänen mielestään suomalaiset ovat noudattamaan markkinoinnin sääntelyä ja mikä asia häntä on yllättänyt nykymarkkinoinnissa. Keskustelussa sivutaan myös sitä, millaisia muutoksia lakiin on tullut viime vuosien aikana, onko säännöksiä tiukennettu ja onko kehitys ollut Koivumäen mielestä aina toimivaa. Nyt julkaistu kirja on vuonna 2018 ilmestyneen viimeisimmän painoksen paljon pyydetty, uudistettu painos. 

Haastattelun lopussa annetaan vinkkinä, mitä markkinoinnin parissa työskentelevien on hyvä pitää mielessä tulevaisuuden mukanaan tuomista mahdollisista muutoksista.

Studiossa nauhoituspuuhissa Taina Parviainen ja Elina Koivumäki.

Markkinointijuridiikka

Liittyykö työhösi markkinoinnin, myynnin, viestinnän tai sisällöntuotannon suunnittelu ja/tai toteuttaminen? Tunnetko niiden lukuisat ja nopeasti muuttuvat juridiikan säännöt?

Markkinointijuridiikan konkarin Elina Koivumäen kirjoittamassa kirjassa käsitellään markkinoinnin, myynnin ja viestinnän juridiikkaa sekä kuluttajille että yrityksille suunnattujen tuotteiden ja palveluiden osalta eli se soveltuu sekä B2C- että B2B -liiketoiminnoille.

Tutustu kirjaan!

Lue myös

Chambercast: Millainen on moderni johtaja, Kirsi Elina Kallio?

Moderni johtaja -teos käsittelee johtamista moninaistuvassa työelämässä. Alustoilla tapahtuva asiantuntijatyö, osaajien vuokraaminen ja työn ostaminen...

Myyntijohdon vastuu kasvaa – käytännön vinkkejä modernin myynnin johtamiseen

Olin puhumassa aiheesta vuoden 2023 Nordic Sales Enablement –tapahtumassa, jossa paikalla oli isojen suomalaisten yritysten...

Chambercast: Mitkä ovat digimarkkinoinnin kasvavat trendit, Minna Komulainen?

Tässä Chambercastin Kirjakulma-jaksossa tekniikan tohtori, KTM Minna Komulainen kertoo tuottaja Taina Parviaiselle, miten menestytään digimarkkinoinnilla ja otetaan eri kanavat haltuun.