Immateriaalioikeudet haltuun

EU:lta saa apua pk-yrityksille myös silloin, kun suuntana on EU:n ulkopuoliset markkinat.

Euroopan komission tarjoamista IP Helpdeskeistä saa maksuttomasti tietoa ja käytännön neuvoja pk-yritysten kysymyksiin.

European IP Helpdesk auttaa EU-maiden pk-yrityksiä ja EU-rahoitusta saavia tai hakevia tahoja. IP Helpdeskejä on Euroopan lisäksi Intiassa, Kiinassa, Etelä-Amerikassa ja Kaakkois-Aasiassa, eli myös näiden alueiden IP-asiantuntemusta on saatavilla.


Tarjolla on

  • Käytännönläheisiä oppaita ja tietopaketteja
  • Webinaareja
  • Helpline-palvelu, jonne voi lähettää konkreettisia IP-oikeuksiin liittyviä kysymyksiä englanniksi.
  • IP Cost Tool, jonka avulla saa käsityksen oikeuksien rekisteröimisen kustannuksista Kiinassa, Kaakkois-Aasiassa ja Etelä-Amerikassa, ja IP Diagnostic tool, joka auttaa IP-valmiuksien kartoittamisessa, jos yritys on suuntaamassa näille markkinoille.


Enterprise Europe Network

Helsingin seudun kauppakamari kuuluu Euroopan komission alaiseen yritystukiverkostoon Enterprise Europe Networkiin (EEN), joka on kaikille Suomessa toimiville pk-yrityksille maksuttomia kansainvälistymispalveluita tarjoava verkosto. 

IP Helpdeskin yhteyshenkilö Suomessa

Maija Kärkäs on European IP Helpdeskin yhteyshenkilö. Hänelle voi osoittaa kysymyksiä maija.karkas(at)chamber.fi.

Palvelu on luottamuksellinen.

Lue myös

Neuvontapalvelut: Pidä huolta yrityksesi immateriaalisista oikeuksista!

Syksyllä alkaa uusi webinaarisarja, joka tarjoaa tietoa erityisesti pk-yrityksille, miten immateriaalioikeudet kannattaa suojata. Webinaarit ovat maksuttomia ja avoimia kaikille.

Myyntijohdon vastuu kasvaa – käytännön vinkkejä modernin myynnin johtamiseen

Olin puhumassa aiheesta vuoden 2023 Nordic Sales Enablement –tapahtumassa, jossa paikalla oli isojen suomalaisten yritysten...

Chambercast: Mitkä ovat digimarkkinoinnin kasvavat trendit, Minna Komulainen?

Tässä Chambercastin Kirjakulma-jaksossa tekniikan tohtori, KTM Minna Komulainen kertoo tuottaja Taina Parviaiselle, miten menestytään digimarkkinoinnilla ja otetaan eri kanavat haltuun.