Kauppakamarit tarjoavat vientiasiakirjat.fi-palvelua. Asiantuntija, ulkomaankaupan asiakirjat, Heidi Ikonen ja tietohallintopäällikkö Max Moiseev Helsingin seudun kauppakamarista.

Kauppakamarien asiakkaat huipputyytyväisiä uudistuneeseen vientiasiakirjapalveluun

Kauppakamarien ulkomaankaupan asiakirjapalvelu uudistui maaliskuussa 2020. Asiakkaat arvioivat uudistuneen Vientiasiakirjat.fi-palvelun erinomaiseksi.

Vientiasiakirjat.fi-palvelu uudistui maaliskuussa 2020. Uudistuksesta on vastannut Keskuskauppakamari ja Helsingin seudun kauppakamarin tietohallintopäällikkö Max Moiseev on toiminut hankkeen vetäjänä.

Asiakkaat antavat uudistuneesta palvelusta huippupalautetta.

– Kun palvelu otettiin käyttöön, kuului jonkin verran epäröintiä ja uudistusta kohtaan saattoi olla epäluuloja, mutta nyt saatu palaute kertoo, että uudistunut Vientiasiakirjat.fi-palvelu on täysosuma, hehkuttaa Max Moiseev.

Ensimmäinen asiakastyytyväisyyskysely palvelun käyttöönoton jälkeen näyttää, että asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä uuteen palvelualustaan.

Myös kauppakamarilaisten asiakaspalveluasenne ja osaaminen saa kiitosta.

– Onhan tämä nyt hienoa, että asiakkaat antavat palvelulle NPS:ksi 85! Erityistä kiitosta tulee asiointipalvelun nopeudesta ja selkeydestä. Asiakkaat voivat nyt löytää asiakirjat palvelusta vaivattomasti ja valmiiden pohjien avulla asiointi on helppoa. Palvelu on tuonut myös tehokkuutta asiakirjojen hyväksyntään, Moiseev sanoo.

Ulkomaankaupan asiakirjojen asiantuntija Heidi Ikonen kertoo, että uusi Vientiasiakirjat.fi-palvelu saatiin käyttöön juuri kun koronatilanne eskaloitui.

– Palvelun avulla pystyimme tehostamaan asiakirjaliikennettä ja vastaaman yritysten tarpeisiin. Tällä hetkellä 97 % asiakirjoista haetaan sähköisesti, Ikonen sanoo.

Onnistunut uudistus: Vientiasiakirjat.fi

Moiseev ja Ikonen kiittelevät uudistusta ja kertovat, että tästä on hyvä jatkaa palvelun kehittämisen parissa myös tulevaisuudessa. Uudistus on tehty yhteistyössä Reaktor Innovations Oy:n kanssa.


Lisätietoja

Max Moiseev, tietohallintopäällikkö,
Helsingin seudun kauppakamari,
p. 050 597 5135,
max.moiseev@chamber.fi

Heidi Ikonen, asiantuntija, ulkomaankaupan asiakirjat ja jäsenpalvelut
Helsingin seudun kauppakamari,
p. 09 2286 0216,
heidi.ikonen@chamber.fi

Lue myös:

Veroasiantuntija auttaa jäsenyrityksiä

Veroasiantuntija Mika Olli työskenteli ennen kauppakamaria viisi vuotta Konserniverokeskuksessa (KOVE) siirtohintatarkastajana ja sitä ennen yli 20 vuotta globaalisti toimivien konepajakonsernien...
Edellinen artikkeli Yrityskulttuuria ja shampanjaa Seuraava artikkeli Kirjakulma – Arvojen merkitys johtamisessa