fiiliskuva

Kuuki – kahden kauppakamarin jäsenenä kattavammat verkostot  

Kasvuhakuinen markkinoinnin, teknologian ja visuaalisuuden yritys Kuuki liittyi keväällä kahden kauppakamarin jäseneksi. Jäsenyys kahdessa kauppakamarissa avaa yritykselle verkostoitumisen kentät sekä Helsingin seudulla että Hämeessä.

Kuuki yhdistää palveluissaan markkinoinnin, visuaalisuuden ja teknologian. Yksi Kuukin omistajista Ulla Ristkari-Ryynänen toteaa, että markkinoinnin saralla tapahtuu koko ajan ja maailman tilanne vaikuttaa myös asiakkaiden liiketoimintaan monin eri tavoin.  

”Pk-yrityksissä teknologian tarve kasvaa ja markkinoinnin kokonaisvaltaisuudella on tänä päivänä tärkeä merkitys yritystoiminnassa”, Ristkari-Ryynänen sanoo.  
 
Hänen mukaansa teknologiaa usein mystifioidaan, eikä puhuta asioista tarpeeksi irrallaan tekniikasta. ”Haluamme olla ymmärrettäviä kaikilla liiketoimintamme osa-alueilla olipa kyse sitten mainoskampanjasta, sovelluskehityksestä tai 3D-animoinnista”, hän korostaa. 

Mitä etua ja hyötyä yrityksellenne on kahden kauppakamarin jäsenyydestä?  

Nyt, kun maailma taas pikkuhiljaa aukeaa, niin kuukilaisia kiinnostavat erilaiset Helsingin seudun kauppakamarin ja Hämeen kauppakamarin verkostoitumistapahtumat. ”Olemme mielellämme mukana myös koulutustoiminnassa ja järjestämässä markkinointiaiheisia tai muuhun liiketoiminnan kehitykseen liittyviä tietoiskutilaisuuksia kauppakamarin jäsenille”, kertoo Ristkari-Ryynänen. 

”Nykyään sijainnin merkitys on pienentynyt, kun sekä etätyö että -palaverit ovat arkipäivää, joten on pelkästään luontevaa verkostoitua mahdollisimman laajasti – myös maantieteellisesti. Kuukin eri yksiköt toimivat kahdessa kaupungissa, Lahdessa ja Helsingissä, joten myös sen takia on tärkeää olla aktiivinen molempien kotikaupunkien liiketoimintaympäristöjen kehittämisessä.” 

Hän jatkaa, että brutaali rehellisyys vaikuttaa vahvana Kuukin arvoissa. ”Kerromme asiakkaalle suoraan, jos jokin ratkaisu ei mielestämme kannata. Se läpileikkaa keskinäisen toimintamme lisäksi kaiken tekemisemme asiakkaiden kanssa”, Ristkari-Ryynänen korostaa. ”Myös viestinnässä voi olla rehellinen olematta töykeä. Pyrimme olemaan aitoja yhteistyökumppaneita ei vain ostettua palvelua. Meidän mottomme onkin, että jos asiakkaamme menestyvät myös me menestymme.” 

Lisää Kuukin jäsentarinasta voi lukea Hämeen kauppakamarin sivuilta.

Lue myös

Kaikki hyöty irti Kauppakamarin jäsenyydestä – kahden yrityksen taktiikalla

Lauri Kosunen toimi alun perin laivakokkina, mutta haaveili yrittäjyydestä. Koulutuksesta ja kokemuksesta huolimatta ravintola-alan yrittäjyys...

Mall Voice – jäsenedut kuuluviin yrityksessä kaikille

Tänä vuonna Mall Voicessa herättiin pohtimaan sitä, miten kauppakamarin jäsenyyttä voitaisiin hyödyntää aktiivisemmin ja miten varmistettaisiin se,...

Nooga – kauppakamarista monipuolisia verkostoja

Noogan tuore Head of Sales Timo Räsänen on tehnyt pitkän uran pankkialalla – ja kauppakamaritoiminta on tullut...