Helsingin toimisto
Käyntiosoite: Kalevankatu 12, 00100 Helsinki
Postiosoite: PL 68, 00131 Helsinki
Puhelin: 09 228 601 (vaihde)
kauppakamari@helsinki.chamber.fi
Moni pähkäileekin, mistä löytää oikean ja viimeisimmän tiedon, kun lainsäädäntö muuttuu koko ajan, mutta asiat pitäisi osata tehdä oikein ja lain mukaan.
KauppakamariTieto auttaa ja turvaa käyttäjäänsä, joka päivittäin kohtaa haastavia tilanteita, joihin vielä liittyy lainsäädännöllisiä muutoksia.
KauppakamariTietoa päivittävät Helsingin seudun kauppakamarin omat asiantuntijat, jotka vastaavat päivittäin neuvonnassa esitettyihin kysymyksiin sekä kouluttavat ja kirjoittavat kirjoja omista aiheistaan. Asiantuntijat varmistavat, että KauppakamariTiedosta löytyy viimeisin tieto käytännönläheisesti selvennettynä.
Jos käyttäjä kaipaa lisätietoa aiheesta, hän voi soittaa asiantuntijalle kysyäkseen asiasta tarkemmin.
KauppakamariTiedosta löytyy vastauksia esimerkiksi seuraaviin kysymyksiin:
– Työntekijä jäi sairauslomalle ennen kuin hänelle ehdittiin antaa lomautusilmoitus. Sairausloma jatkuu neljä viikkoa ja lomautus alkaisi ilmoituksen mukaan sairausloman aikana. Miten menetellään?
– Työntekijä on lomautettu osa-aikaiseksi siten, että hän työskentelee yhtenä päivänä viikossa. Nyt hän jäi sairauslomalle. Miten sairausajan palkka menee?
– Voinko työntekijän kanssa tehdyn työsopimuksen peruuttaa, kun se ei ole vielä alkanut?
– Minkälainen työterveyshuolto työnantajan pitää järjestää työntekijöilleen?
– Miten luontoisetujen kanssa toimitaan työntekijän poissaolon aikana?
– Minkälainen on työnantajan velvollisuus antaa työntekijälleen työtodistus?
– Mitä työnantajan tulee ottaa huomioon, kun hän palkkaa EU:n kansalaisen?
KauppakamariTieto tarjoaa ajantasaista ja säännöllisesti päivittyvää tietoa muun muassa niin palkanlaskijoille kuin kirjanpitäjille ja muille taloushallinnon ammattilaisille.
Pk-yrityksen toimitusjohtajalle KauppakamariTieto on korvaamaton apu, kun pitää tietää, miten pitää toimia kulloisessakin yksittäisessä tilanteessa ja pysyä ajan tasalla yritysarjen hyörinässä.
15 erillistä teosta sisältävät ajantasaisen ja lakisääteisen tiedon palkanlaskennan ja työsuhteen, talouden ja verotuksen, juridiikan ja ulkomaankaupan alueilta. Tietoa löytyy myös tilanteisiin, joissa täytyy tuntea laajemmin esimerkiksi työsuhdeasioita, kuten vuosilomaan, perhevapaisiin ja muihin tilapäisiin poissaoloihin, liittyviä seikkoja. Tietoa on helppo omaksua selkeiden esimerkkien avulla, ja niitä voi soveltaa omaan tapaukseen.
KauppakamariTieto auttaa sinua työssäsi!
Tutustu maksutta – tilaa koekäyttötunnukset viikoksi!
Niin Työsuhteen malliasiakirjat kuin Älykkäät asiakirjat toimivat hyvin toimitusjohtajan tai kenen tahansa työntekijän apuna, kun hän laatii organisaatiossa sopimuksia.
Älykkäät asiakirjat huolehtii käyttäjän puolesta siitä, että sopimuspohjassa ovat esillä tilanteeseen sopivat vaihtoehdot, joita tämä omilla valinnoillaan ohjaa. Sopimuksissa on vielä hienoa se, että asiantuntijat päivittävät sisältöjä jatkuvasti vastaamaan voimassa olevaa lainsäädäntöä ja tekoälyn avulla käyttäjä saa tarvitsemansa asiakirjat viimeisteltyinä, laadukkaina ja juridisesti pätevinä.