25.6.2024 Tiedote Helsingin ydinkeskusta tarvitsee kaksi autoliikenteen poikittaisyhteyttä – Kaivokatua ei saa sulkea autoilta Helsingin kaupunki suunnittelee Kaivokadun katkaisemista autoliikenteeltä. Muutoksen jälkeen ydinkeskustan ainoaksi autoliikenteen poikittaisyhteydeksi jäisivät Esplanadit. Toimenpiteen vaikutuksia nykytilanteeseen verrattuna ei ole arvioitu. Helsingin seudun kauppakamari, A. Ahlström Kiinteistöt, Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen ja Senaatti-kiinteistöt vastustavat Kaivokadun muuttamista joukkoliikennekaduksi. Ne edellyttävät, että suunnitelmaluonnoksesta ja Kaivokadun muutosesityksestä tehdään liikenne- ja elinvoimavaikutusten arviointi, jossa muutosta verrataan nykyhetkeen. Helsingin kaupungin muutosehdotuksen tavoitteena on parantaa ydinkeskustan kävelymahdollisuuksia ja lisätä viihtyisyyttä. Koska raitiotiekiskojen ja pyöräteiden määrä Kaivokadulla suunnitelmassa tuplaantuu, kävelyolosuhteet paranevat vain hieman. Ydinkeskustan ruuhkautuminen lisääntyisi ja liikennejärjestelmän toimivuus poikkeustilanteissa vaarantuisi.
4.4.2024 Liike-elämäTalous Poliittiset lakot heikentävät Helsingin seudun yritysten mahdollisuuksia tarjota työtä Helsingin seudun kauppakamari selvittää alueen yritysten suhdannenäkymiä ja työllistämisaikeita säännöllisesti Suhdannepulssi-kyselyssään. Yli kolmannes kevään 2024 kyselyyn vastanneista arvioi poliittisten lakkojen vähentävän niiden mahdollisuuksia tarjota työpaikkoja.
23.2.2024 Kauppakamarilaiset äänessä 400 luottamushenkilöä antaa aikaansa elinkeinoelämän yhteiseksi hyväksi ja Helsingin seudun menestyksen edistämiseksi Helsingin seudun kauppakamarin luottamustoimintaa arvioitiin perusteellisesti viime vuonna. Kauppakamarin perusmissio - markkinatalouden edistäminen - ei ole sen 100-vuotisen historian aikana muuttunut, mutta maailma ympärillä on. Selvitystyön yhtenä lopputuloksena Helsingin seudun kauppakamarissa aloitti ensimmäinen englanninkielinen valiokunta, kirjoittaa Helsingin seudun kauppakamarin vaikuttamistyön johtaja Markku Lahtinen blogissaan.