Kauppakamari – ainutlaatuista edunvalvontaa

Sulapacin perustajiin kuuluva Suvi Haimi kiittelee Helsingin seudun kauppakamarin edunvalvontatyötä, joka on jäsenyritykselle olennaisen tärkeää.

Suvi Haimi perusti Sulapacin yhdessä Laura Tirkkonen-Rajasalon kanssa, koska naiset halusivat muuttaa maailmaa ja taistella muovijäteongelmaa vastaan. 

Jos mikään ei muutu, vuonna 2050 maailman merissä on enemmän muoviroskaa kuin kalaa. Mekaaninen kierrätys ja kulutuksen hillitseminen eivät vielä riitä ongelmaa ratkaisemaan, vaan tarvitaan myös uusia innovatiivisia, kestävän kehityksen mukaisia materiaaleja korvaamaan muovia, Suvi Haimi sanoo.

Sekä Suvi Haimi että Laura Tirkkonen-Rajasalo ovat molemmat taustaltaan biokemistejä ja tehneet tutkimusta lääketieteellisten biomateriaalien parissa.  Tämä osaaminen tarjosi hyvän pohjan lähteä kehittämään muovia korvaavaa puupohjaista materiaalia, joka on täysin mikromuoviton ja turvallinen sekä kiertotalouden edellytykset täyttävä. 

– Sulapacin synnyssä suuri rooli on ollut myös kolmannella perustajistamme eli Antti Pärssisellä, joka on useamman menestyksekkään puukomposiitti-innovaation taustalla.

Helsingin seudun kauppakamarin jäsenyys tuli puheeksi yrittäjäkollegoiden kanssa ja he suosittelivat liittymistä. Niinpä Sulapac tarttui mahdollisuuteen. 

– Kauppakamari tekee tärkeää edunvalvontatyötä, joten osallistuminen sen toimintaan jäsenyytemme kautta tuntuu luontevalta. Tarjolla on kiinnostavia koulutuksien aiheita. Toivottavasti tulevaisuudessa pääsemme osallistumaan. Nyt kun tiimimme on kasvanut isommaksi, eri osaajillamme on enemmän mahdollisuuksia osallistua juuri heidän osaamisalueensa näkökulmasta tärkeisiin koulutuksiin ja tapahtumiin, joita Helsingin seudun kauppakamari tarjoaa, Haimi pohtii.

Yrityksenä Sulapac on tällä hetkellä äärimmäisen kiinnostavassa vaiheessa. Materiaalia on testattu onnistuneesti Euroopassa, Yhdysvalloissa ja Aasiassa ja yhteistyökeskustelut ovat käynnissä useamman ison kansainvälisen toimijan kanssa. 

Tuomme myös markkinoille maailman vastuullisimman massatuotettavan pillin, joka on kehitetty yhteistyössä Stora Enson kanssa. Joulumarkkinoille tuli lisäksi Sulapac®-materiaalista valmistettu Fazer-suklaakonvehtirasia, joka on meille tärkeä virstanpylväs. Jokainen uusi asiakas ja onnistunut projekti vie meitä lähemmäs missiotamme: pelastaa maailma muoviroskalta.

New call-to-action
Lue myös:
Edellinen artikkeli Tehokkaimmat tyylikeinot otsikkoon Top-5 Seuraava artikkeli Pirjo Suhonen – naisyrittäjyyden puolestapuhuja