Artikkelikuva

Kirjakulma – Pelastaako vahva brändi huonon tuotteen?

Tämänkertaisen Chambercastin jaksossa keskustellaan brändistä.

Brändikäsikirjan kirjoittanut Pekka Ruokolainen tekee yrityksessään Happy Branding Companyssä hyvin laajasti markkinoinnin ja mainonnan suunnittelua sekä erilaisia markkinointitoimenpiteitä aina sisällöntuotannosta pakkaussuunnitteluun.

Brändikäsikirjassaan Ruokolainen kertoo siitä, miten yrityksen pitäisi selvittää Brändin kirkastus -työkalun avulla ensin itselleen, mitä brändi on yrityksen omalle henkilöstölle ja mitä sillä on mahdollista saavuttaa.

Taina Parviaisen kanssa käydyssä keskustelussa pohditaan myös sitä, mihin asioihin yrityksissä ei brändin luomisessa kiinnitetä riittävästi huomiota, ajaako korona yritykset näkemään niin oman kuin kilpailevat brändit uudella tavalla, ja jos tuote tai palvelu on huono, voiko vahva brändi pelastaa sen.

Lue myös

Kansainväliset vapaakauppasopimukset apuna maailmalla

Kansainvälinen kauppajärjestelmä on myös muuttunut suuresti 20 viime vuoden aikana, ja erityisesti siirtymätalouksien maat ja kehitysmaat ovat...

Afrikka – toimintaympäristö ja markkinamahdollisuudet

Kuten strategiassakin todetaan, markkina ei ole helppo, mutta se tarjoaa suuria mahdollisuuksia. Kohtaamalla haasteet yhteistyössä yritysten, julkishallinnon,...

Löydä oma ammattikirjasi

Ajankohtaisia aiheita käsitellään esimerkiksi kirjanpidon käytännönläheisin vinkein, sosiaalisen median haltuunotto-opastuksin ja johtamisen haasteisiin vastaten. Kauppakamarin neuvonta-asiantuntijat julkaisevat...