Artikkelikuva

Digitaalinen johtaminen kehittyy

Helsingin seudun kauppakamarin tietohallintopäällikkö Max Moiseevin toimenkuva on monipuolinen. Kauppakamari on ketterän kokoinen organisaatio, jossa digikehitykseen panostetaan jatkuvasti.

Digitaalisuus muuttaa työelämää vääjäämättä. Tämä on tuonut organisaatioihin ketteryyttä, ja nopeuttanut uuden oppimista. Max Moiseev on työskennellyt 11 vuotta kauppakamarin tietohallinnossa. Hän iloitsee mikro-oppimisen lisääntymisestä ja ketterästä kehityksestä, mikä mahdollistaa sujuvan ja tehokkaan työskentelyn.

– Tehtäväni on lyhyesti sanottuna erottaa jyvät akanoista eli löytää jäsenten ja liiketoiminnan tarpeita vastaavat digitaaliset ratkaisut. Toimiva digiympäristö on avainasemassa kauppakamarin strategian, vision ja asiantuntijuuden vahvistamisessa, Max Moiseev sanoo.

Keskuskauppakamari palkitsee joka vuosi vuoden kauppakamarilaiset. Vuonna 2019 Vuoden kauppakamariksi valittiin Helsingin seudun kauppakamari ja vuoden kauppakamarilaiseksi Max Moiseev. 

– Helsingin seudun kauppakamarin jäsenmäärä on kasvanut, palaute on ollut hyvää ja meillä on otettu aktiivisesti osaa yhteiskunnalliseen keskusteluun. Palveluita on kehitetty vuosia asiakkaidemme parhaaksi. Omaan monipuoliseen toimenkuvaani kuuluvat digitaalinen kehitys, tietosuoja ja tietoturva. Digin mahdollisuudet ovat mullistaneet monia kauppakamarin palveluita, Moiseev summaa.

Perusteluiden mukaan Max on mukava työkaveri. Hän on aina ystävällinen ja avulias –  kiperissäkin tilanteissa. 

– Myönteinen palaute lämmittää mieltä ja pidän työstäni. Vaikka digitaalisuus tuo omat haasteensa, iloitsen siitä, että kynnys aloittaa erilaisia projekteja on madaltunut ja asioita viedään loppuun asti. Olen onnellinen saadessani tehdä merkityksellistä ja mielekästä työtä elinkeinoelämän näköalapaikalla jäsentemme hyväksi.

Toimivat verkkopalvelut ovat kauppakamarin jäsenen etu. Lähestulkoon kaikilla kauppakamarin palveluilla on digitaalinen ulottuvuus, joka on tuonut tarjontamme jäsenten ulottuville aivan uudella tavalla.

– On tärkeää, että saamme analytiikkaan perustuvaa tietoa palveluiden toimivuudesta ja asiakkaiden käyttökokemuksista. Käytämme säännöllistä ja spontaania asiakaspalautetta toimintamme kehittämisessä jatkuvasti, palaute on kullanarvoista eritoten digikehityksessä.

Digitaalinen transformaatio vie organisaatiot eteenpäin, mutta asettaa paljon uusia vaatimuksia henkilöstön osaamiselle. Max Moiseev kouluttaa kauppakamarin henkilöstöä sisäisesti tietoturvaan ja digiin liittyvissä asioissa.

– Henkilöstön digiosaaminen on usean yrityksen tulevaisuuden menestyksen keskiössä ja siksi toimivien digiratkaisujen lisäksi on tärkeää pitää ihmiset kehityksessä mukana.

Lue myös

Kehitä terveys- ja hyvinvointiliiketoimintaasi HealthHub Finland EDIHin avulla

HealthHub Finland EDIH on digitaalinen innovaatiokeskus. Se tukee terveydenhuolto- ja hyvinvointialan organisaatioita digitaalisessa kehitystyössä.

Finnish AI Region EDIH: tekoälyn kärkihanke pk-yrityksille

Finnish AI Region EDIH-hankkeen tavoitteena on nopeuttaa ja laajentaa tekoälyn käyttöönottoa pienissä ja keskisuurissa yrityksissä....

Myyntijohdon vastuu kasvaa – käytännön vinkkejä modernin myynnin johtamiseen

Olin puhumassa aiheesta vuoden 2023 Nordic Sales Enablement –tapahtumassa, jossa paikalla oli isojen suomalaisten yritysten...