Helsingin toimisto
Käyntiosoite: Kalevankatu 12, 00100 Helsinki
Postiosoite: PL 68, 00131 Helsinki
Puhelin: 09 228 601 (vaihde)
kauppakamari@helsinki.chamber.fi
Vientiasiakirjat.fi-palvelu uudistui maaliskuussa 2020. Uudistuksesta on vastannut Keskuskauppakamari ja Helsingin seudun kauppakamarin tietohallintopäällikkö Max Moiseev on toiminut hankkeen vetäjänä.
Asiakkaat antavat uudistuneesta palvelusta huippupalautetta.
– Kun palvelu otettiin käyttöön, kuului jonkin verran epäröintiä ja uudistusta kohtaan saattoi olla epäluuloja, mutta nyt saatu palaute kertoo, että uudistunut Vientiasiakirjat.fi-palvelu on täysosuma, hehkuttaa Max Moiseev.
Ensimmäinen asiakastyytyväisyyskysely palvelun käyttöönoton jälkeen näyttää, että asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä uuteen palvelualustaan.
Myös kauppakamarilaisten asiakaspalveluasenne ja osaaminen saa kiitosta.
– Onhan tämä nyt hienoa, että asiakkaat antavat palvelulle NPS:ksi 85! Erityistä kiitosta tulee asiointipalvelun nopeudesta ja selkeydestä. Asiakkaat voivat nyt löytää asiakirjat palvelusta vaivattomasti ja valmiiden pohjien avulla asiointi on helppoa. Palvelu on tuonut myös tehokkuutta asiakirjojen hyväksyntään, Moiseev sanoo.
Ulkomaankaupan asiakirjojen asiantuntija Heidi Ikonen kertoo, että uusi Vientiasiakirjat.fi-palvelu saatiin käyttöön juuri kun koronatilanne eskaloitui.
– Palvelun avulla pystyimme tehostamaan asiakirjaliikennettä ja vastaaman yritysten tarpeisiin. Tällä hetkellä 97 % asiakirjoista haetaan sähköisesti, Ikonen sanoo.
Moiseev ja Ikonen kiittelevät uudistusta ja kertovat, että tästä on hyvä jatkaa palvelun kehittämisen parissa myös tulevaisuudessa. Uudistus on tehty yhteistyössä Reaktor Innovations Oy:n kanssa.
Lisätietoja
Max Moiseev, tietohallintopäällikkö,
Helsingin seudun kauppakamari,
p. 050 597 5135,
max.moiseev@chamber.fi
Heidi Ikonen, asiantuntija, ulkomaankaupan asiakirjat ja jäsenpalvelut
Helsingin seudun kauppakamari,
p. 09 2286 0216,
heidi.ikonen@chamber.fi