Artikkelikuva

Next Games pelaa globaaleilla markkinoilla

Helsinkiläinen Next Games on lisensoituihin peleihin keskittyvä mobiilipelien kehittäjä ja julkaisija, joka toimii globaaleilla markkinoilla.

Helsingin seudun kauppakamarin jäsenyrityksiin kuuluu monipuolisesti eri alojen toimijoita. Next Games on hyvä esimerkki jäsenyrityksestä, joka toimii globaaleilla markkinoilla. Peliyritys haluaa olla osa kauppakamarin yhteisöä, ja mukana vaikuttamassa sekä kehittämässä Helsingin aluetta.

– Kauppakamarin jäsenyydestä on meille varmasti paljon hyötyä: kuten verkostoitumista, tietoa, vaikuttamista ja neuvontaa erilaisilla osa-alueilla.

Kauppakamari mahdollistaa hienot verkostoitumismahdollisuudet ja jäsenyyden myötä myös hyvät asiantuntijapalvelut ovat käytössämme

TV-sarjat ja ilmiöt peleiksi

Next Games kehittää visuaalisesti näyttäviä ja mukaansatempaavia mobiilipelejä elokuvien tai TV- ja kirjasarjojen pohjalta. Yrityksen kunnianhimoinen strategia on syntynyt intohimosta luoda autenttisia tarinoita pelien muodossa ja kehittää pelejä globaalille yleisölle. Yhdysvallat on Next Gamesin päämarkkina-alue, jossa myös brändeillä suuri faniyleisö, esimerkiksi The Walking Dead ja Stranger Things.

– Next Games on lisensoituihin peleihin keskittyvä mobiilipelien kehittäjä ja julkaisija sekä ensimmäinen Suomessa pörssiin listautunut mobiilipeliyritys. Meillä on läheiset suhteet kaikkiin merkittäviin viihdebrändien omistajatahoihin ja visiomme onkin on olla halutuin yhteistyökumppani massaviihdebrändeille.

Toimimme kasvavalla markkinalla, globaalin pelimarkkinan arvoidaan olevan suurempi kuin elokuva- ja musiikkiteollisuus yhdessä, ja mobiilipelien osuus on tästä noin puolet, Teemu Huuhtanen kertoo.

Next Games tunnetaan muun muassa maailmanlaajuiseen AMC:n hitti-tv-sarjaan perustuvista The Walking Dead -peleistä.  Lisäksi yritus kehittää tällä hetkellä useaa viihdebrändilisensseihin perustuvaa peliä, mukaan lukien Blade Runner Rogue -peliä, joka perustuu suosittuihin Blade Runner -elokuviin sekä Netflixin Stranger Things -sarjaan perustuvaa mobiilipeliä.

Kasvavat markkinat

Next Games toimii jatkuvasti kasvavalla markkinalla ja tulevaisuus näyttää lupaavalta.

Globaalin pelimarkkinan arvioidaan tällä hetkellä olevan nyt suurempi kuin elokuva- ja musiikkiteollisuus yhdessä ja pelimarkkinan arvioidaan saavuttavan tänä vuonna 159,3 miljardin dollarin liikevaihdon.

– Mobiilipelien arvioidaan tuottavan liikevaihtoa yhteensä 77,2 miljardia dollaria vuonna 2020, mikä on 13,3 % enemmän kuin vuosi sitten. Koska teemme pelejä tunnettujen brändien pohjalta, meillä on takana brändin vetovoima, fanipohja sekä myös ison kumppanin, kuten AMC:n tai Netflixin tuki pelin markkinoinnissa – ja pystymme sitomaan vahvan brändin osaksi pelin maailmaa, Huuhtanen valottaa.

Tunnettujen brändien käyttö luo myös kilpailuetua esimerkiksi vaihtoehtoisten markkinointimahdollisuuksien tai halvemman kokonaiskäyttäjähankintakustannuksen myötä. Next Gamesilla ollaankin todella innoissaan tulevaisuudesta, etenkin tulevasta Stranger Things -pelistä ja Netflix-yhteistyöstä.

– Stranger Things -brändi on valtava. Sarjan kolmas tuotantokausi on Netflixin katsotuin sarja ja Stranger Thingsillä on laaja, aktiivinen maailmanlaajuinen fanikunta, jota pääsemme pelillä myös tavoittelemaan. Visiomme mukaisesti haluamme jatkossakin olla massaviihdebrändeille halutuin kumppani ja luoda yhteistyössä upeita ja taloudellisesti tuottavia mobiilipelejä, Teemu Huuhtanen sanoo.

Me olemme Next Games!

Toimitusjohtaja Teemu Huuhtanen.

 

Kehitämme visuaalisesti näyttäviä ja mukaansatempaavia pelejä TV-sarjojen, elokuvien tai kirjasarjojen pohjalta. Kunnianhimoinen strategiamme syntyy intohimosta luoda autenttisia tarinoita pelien muodossa ja kehittää palvelupohjaisia pelejä globaalille yleisölle. Toimistomme sijaitsee mobiilipelikehityksen sydämessä Helsingissä.

 

 

Lue myös

Näin EEN tukee naisia peliteollisuudessa ”Suomalaisen peliyhteisön innoittamana Hind ymmärsi, missä hän on erityisen hyvä.”

Hind Toufga innostui teini-ikäisenä Libyassa peleistä ja pelaamisesta. Vaikka yhteiskunta ei...

Ruotsalaisten peliyritysten vierailu Helsinkiin yhdisti tekijät ja visionäärit

Monelle peliyrittäjälle matka oli ensimmäinen tutustuminen Helsinkiin ja Suomeen. Mikä kiinnosti lähtemään mukaan? – Haluamme...

Kauppakamarilehti nostaa yritysturvallisuuden muutoksen esiin

Kansainvälisille markkinoille suuntaavan yrityksen kannattaa bisneksen ohessa pohtia myös turvallisuusriskejä. Vieraassa kulttuurissa ja toimintaympäristössä riski...