Artikkelikuva

Täydellinen CV

Tiedäthän tilanteen vapaa-ajalla, kun saat ammattiisi liittyviä kysymyksiä tutuilta ja kumminkaimoilta? Juristilta kysytään vinkkejä perinnönjakoon liittyen ja liikennesuunnittelijalta Mäkelänkadun liikennevaloista. Itse saan usein kysymyksen siitä, millainen on paras mahdollinen cv.

Osaajien etsiminen on yhä useammin käänteistä rekrytointia, jossa kyvykkäät ihmiset etsivät itselleen ”sitä oikeaa”. Oman unelmatyön löytymisessä on tärkeää tunnistaa itselle merkityksellisyyttä tuovat asiat sekä niiden vaatima osaaminen ja päivittää näitä jatkuvasti. Organisaatioiden on vastaavasti pystyttävä kommunikoimaan omasta tarkoituksestaan ja suunnastaan selkeästi ja kiinnostavasti, jotta siihen voi luotettavasti peilata omiaan.

Perinteisesti ansioluettelo on napakka kuvaus erilaisista rooleista ja organisaatioista, joissa olet ehtinyt työurallasi työskennellä. Jatkuvassa muutoksessa oleva maailma tarvitsee muutoksen tekijöitä. Lähtöpiste tekemiselle on aina uusi suhteessa edelliseen muutokseen.

Muutoksen tekeminen vaatii jatkuvaa oppimista.

Enemmän kun työpaikkojen listaamista, nyt rekrymarkkinoilla kiinnostaakin se, millaisia muutoksia olet ollut mahdollistamassa tai tekemässä. Kokeile kirjata cv:si pääkohdat muutoksina, joihin olet osallistunut. Kerro, miten oman roolisi kautta osallistuit muutoksentekoon ja mikä lopulta muuttui ja erityisesti, mitä niistä kustakin opit.

Jatkuva oppiminen tarvitsee tuekseen rakenteita ja prosesseja, jolla vastataan toimialojen ja työelämän muutoksiin.

Oppiminen kuitenkin tapahtuu tai ei tapahdu meissä ihmisissä. Virtalähteeksi tarvitaan roppakaupalla uteliaisuutta, joka on oppimista erityisesti mahdollistava ominaisuus.

Oma cv kannattaakin hyödyntää paikkana ylläpitää omia uteliaisuuden kohteita sekä keinoja oman uteliaisuutesi ruokkimiseen. Organisaatioilta voit kysyä, millaisia tapoja heillä on kannustaa ja tukea ihmisten uteliaisuutta.

Miltä näyttää tekoälyn mahdollistama tulevaisuus

Miltä näyttää tekoälyn mahdollistama tulevaisuus

Digitaalisuuden ja verkkokaupan vaikutus asiakaskokemukseen ja liiketoiminnan muutokseen

Digitaalisuuden ja verkkokaupan vaikutus asiakaskokemukseen ja liiketoiminnan muutokseen

Yritykset ja liikennehankkeet

Yritykset ja liikennehankkeet

Lue myös

Match XR Matchmaking yhdisti yrityksiä ennen Slushia

Suomen Enterprise Europe Network (EEN) järjesti yrityksille Match XR:ssa matchmaking-tapahtuman. XR eli laajennettu todellisuus on kattokäsite virtuaali-...

Bluet hakee lisävoimia kansainvälisistä opiskelijoista

Kelluvasta rakentamisesta tunnettu Bluet hakee uusia osaajia ammattikorkeakoulujen kansainvälisistä opiskelijoista. Rekrytointiväylänä toimii kolmen oppilaitoksen IMIB-ohjelma.

Helsingin seudulle kolme uutta hyväksyttyä tavarantarkastajaa

Hyväksyttyjä tavarantarkastajia hyväksyttiin tänä vuonna laajalle maantieteelliselle kauppakamarialueelle: Helsingin seudulle, Länsi-Uudellemaalle, Turkuun, Hämeeseen, Satakuntaan, Keski-Suomeen,...