Artikkelikuva

Teollisuusyritykset menestyksen moottorina: Meriteollisuuden merkityksestä Chambercast-podcastissa

Helsingin seudun kauppakamari on pitänyt syksyn aikana esillä jäsenyritystensä kanssa Uudenmaan teollisuusyritysten merkitystä. Chambercast pureutuu meriteollisuuden merkitykseen työllistäjänä, viennin edistäjänä ja vihreän siirtymän veturina.

Maan suurin meriteollisuuskeskittymä sijaitsee Helsingin seudulla. Meriteollisuus on paljon muutakin kuin laivanrakennusta. Ala tarjoaa mielenkiintoisia työmahdollisuuksia monenlaisille osaajille.

Miten meriteollisuus on muuttunut? Kuinka paljon ala tuottaa Uudellamaalla? Mitä meriteollisuus tarvitsee menestyäkseen? Entä miten meriteollisuus ratkoo ympäristöhaastetta?

Kauppakamarin podcastissa meriteollisuuden merkityksestä keskustelevat Carl-Gustaf Rotkirch, Helsinki Shipyard Oy:n ja Meriteollisuus ry:n hallituksen jäsen, projektijohtaja John Forsell Merima Oy:stä sekä johtaja Markku Lahtinen Helsingin seudun kauppakamarista.


Onko Suomi meriteollisuuden Piilaakso?

Kauppakamarin podcast, Chambercast: Osaaminen & Työvoima

Kuuntele Chambercast ja tiedät enemmän meriteollisuudesta.

 

Uudenmaan teollisuusyritykset menestyksen moottorina

Teollisuusyritykset menestyksen moottorina

Helsingin seudun kauppakamari on käynnistänyt jäsenyritystensä kanssa kampanjan, joka tekee teollisuusyritysten yhteiskunnallisen merkityksen näkyväksi. Uudenmaan teollisuusyritykset menestyksen moottorina -kampanja muistuttaa teollisuuden merkityksestä ja mittakaavasta.

Lue myös

”Suunnittelijoiden myyntienergia yllätti” – kuuntele podcast

Miten suunnittelijasta tulee yrittäjä? Onko liikekumppanuudesta ystävän kanssa haittaa? Ja missä tilanteessa laadun hinkkaaminen kannattaa...

Vantaan Energia hakee kumppanien kanssa vauhtia päästövähennyksiin

Vantaan Energia kehitti kumppaneiden kanssa biovoimalan tehoa parantavan digitaalisen järjestelmän. Yhteistyönä syntyvät innovaatiot auttavat energiayhtiötä vähentämään päästöjä.

Proof Advisory – rohkeasti eturintamaan

Proofilla autetaan B-to-B -yrityksiä kaupallistamaan myös vihreän siirtymän mahdollisuudet. Tuotteiden ja innovaatioiden jalostaminen avaa uusia mahdollisuuksia alati muuttuvalla kilpakentällä.