Kuukin henkilökuntaa.

Kuuki – kahden kauppakamarin jäsenenä kattavammat verkostot  

Kasvuhakuinen markkinoinnin, teknologian ja visuaalisuuden yritys Kuuki liittyi keväällä kahden kauppakamarin jäseneksi. Jäsenyys kahdessa kauppakamarissa avaa yritykselle verkostoitumisen kentät sekä Helsingin seudulla että Hämeessä.

Kuuki yhdistää palveluissaan markkinoinnin, visuaalisuuden ja teknologian. Yksi Kuukin omistajista Ulla Ristkari-Ryynänen toteaa, että markkinoinnin saralla tapahtuu koko ajan ja maailman tilanne vaikuttaa myös asiakkaiden liiketoimintaan monin eri tavoin.  

”Pk-yrityksissä teknologian tarve kasvaa ja markkinoinnin kokonaisvaltaisuudella on tänä päivänä tärkeä merkitys yritystoiminnassa”, Ristkari-Ryynänen sanoo.  
 
Hänen mukaansa teknologiaa usein mystifioidaan, eikä puhuta asioista tarpeeksi irrallaan tekniikasta. ”Haluamme olla ymmärrettäviä kaikilla liiketoimintamme osa-alueilla olipa kyse sitten mainoskampanjasta, sovelluskehityksestä tai 3D-animoinnista”, hän korostaa. 

Mitä etua ja hyötyä yrityksellenne on kahden kauppakamarin jäsenyydestä?  

Nyt, kun maailma taas pikkuhiljaa aukeaa, niin kuukilaisia kiinnostavat erilaiset Helsingin seudun kauppakamarin ja Hämeen kauppakamarin verkostoitumistapahtumat. ”Olemme mielellämme mukana myös koulutustoiminnassa ja järjestämässä markkinointiaiheisia tai muuhun liiketoiminnan kehitykseen liittyviä tietoiskutilaisuuksia kauppakamarin jäsenille”, kertoo Ristkari-Ryynänen. 

”Nykyään sijainnin merkitys on pienentynyt, kun sekä etätyö että -palaverit ovat arkipäivää, joten on pelkästään luontevaa verkostoitua mahdollisimman laajasti – myös maantieteellisesti. Kuukin eri yksiköt toimivat kahdessa kaupungissa, Lahdessa ja Helsingissä, joten myös sen takia on tärkeää olla aktiivinen molempien kotikaupunkien liiketoimintaympäristöjen kehittämisessä.” 

Hän jatkaa, että brutaali rehellisyys vaikuttaa vahvana Kuukin arvoissa. ”Kerromme asiakkaalle suoraan, jos jokin ratkaisu ei mielestämme kannata. Se läpileikkaa keskinäisen toimintamme lisäksi kaiken tekemisemme asiakkaiden kanssa”, Ristkari-Ryynänen korostaa. ”Myös viestinnässä voi olla rehellinen olematta töykeä. Pyrimme olemaan aitoja yhteistyökumppaneita ei vain ostettua palvelua. Meidän mottomme onkin, että jos asiakkaamme menestyvät myös me menestymme.” 

Lisää Kuukin jäsentarinasta voi lukea Hämeen kauppakamarin sivuilta.

Lue myös

Viikon kysymys: Miten hallita riskejä osakeyhtiön hallituksen jäsenenä ?

Onko toimitusjohtajuus ja taloushallinto ammattilaisten käsissä? Olennaisen tärkeää on riittävä tiedonsaanti yhtiön tilanteesta. Onko raportointi...

Viikon kysymys: EU:n ulkopuolelta rekrytointi ja pikakaista

Viikon kysymys tuo vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin.

Rahoitusta yritysten hankkeisiin kehittyvillä markkinoilla

Suomalaisilla yrityksillä on hyvä maine, osaamista ja teknologiaa, ja ne ovat kestävän kehityksen edelläkävijöitä.